FOODDUCK® auttaa kiireen keskellä Pajulahden liikuntakeskuksessa

Pajulahden liikuntakeskuksen Kanrestan ravintola on ollut Foodduckin asiakkaana jo pari vuotta. Kiinnostus leviteannostelijoihin heräsi, kun Foodduck tuli keittiöpäällikkö Sauli Sillanmäkeä vastaan useilla eri keittiöalan messuilla.

 

 

Merkittäviä parannuksia

Kanrestan ravintola otti FOODDUCK® mobile -leviteannostelijan käyttöön marraskuussa 2018. Siitä lähtien ankka on saanut kiitosta ekologisuudesta ja hygieenisyydestä, joita sen käyttö on parantanut kohteessa. Ruuhka leipäpöydän ympärillä on helpottunut, ja levitehukka sekä muovijäte ovat vähentyneet.

”Asiakkaat liikkuvat nopeammin linjastolta pöytään, kun levitteen tarjoilu ei enää ruuhkauta leipäpistettä. Tästä on ollut iso apu meille, koska asiakasmäärämme ovat aika suuria. Myös hävikki on pienentynyt – ei tietenkään kokonaan hävinnyt, mikä on normaalia.”
Sauli Sillanmäki
Keittiöpäällikkö, Kanresta Oy

Leviteannostelijan avulla asiakastyytyväisyys leipäpöydässä on parantunut, ja erityisesti lapset ja nuoret ovat tykänneet FOODDUCK®-laitteesta. Erikoisruokavaliota noudattavien asiakkaiden palvelu on myös helpottunut: ”Olemme voineet jättää erikoisruokavalioiden margariinin pois, koska leviteannostelijan margariini sopii myös heille. Toki perinteisellä voilla on myös suosionsa, ja sitä on pidettävä yhä tarjolla”, Sauli kertoo.

Lisäksi asiakkaat ovat olleet aidosti kiinnostuneita laitteesta ja sen alkuperästä. Monille on tullut yllätyksenä se, että kyseessä on suomalainen, kotimaassa valmistettu kekseliäs innovaatio, jolle on myönnetty Avainlippu-merkki.

Pienoisten haasteiden kautta voittoon

Kokemukset leviteannostelijasta ovat kaiken kaikkiaan hyviä, lukuun ottamatta loppuvuoden 2018 haasteita, jolloin levitepussit olivat ajoittain heikompilaatuisia ja levitteen toimitusajoissa oli ylimääräistä viivettä.

Enää pakkausten heikkoutta tarvitse pelätä, sillä käytössä olevat pakkaukset ovat nyt materiaaleiltaan kestäviä – kiitos Foodduckin kehitystyön. Levitteiden toimitusaika on myös lyhentynyt: tilauksen saa 1–3 päivässä. Alun haasteiden jälkeen keittiöhenkilökunta on ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen, sillä siitä on ollut heille valtava apu kiireen keskellä.

Koronapandemia on kevään 2020 aikana muuttanut keittiöhenkilökunnan toimintaa, ja keittiössä noudatetaan tarkasti annettuja ohjeistuksia. Myös perushygieniatasoa on nostettu asiakkaiden terveyteen ja liiketoimintaan liittyvien riskien välttämiseksi. Kanresta haluaa viestiä asiakkailleen, että ravintolassa on turvallista syödä myös poikkeusoloissa.

Vaihteleva asiakaskunta virallisessa Olympiaurheilun valmennuskeskuksessa

Pajulahden liikuntakeskus ja Kanrestan ravintola ovat auki vuoden jokaisena päivänä.  FOODDUCK®-annostelija tarjoilee levitettä leivälle varsin vaihtelevalle asiakaskunnalle. Yhtenä päivänä ruokailijoita saattaa olla 150, toisena 1500 riippuen sesongista, tapahtumista ja ennakkovarauksista.

Päivittäisten ruokailijamäärien huima vaihtelu tuo haastetta keittiöhenkilökunnan työhön. Ruokailemassa käy esimerkiksi urheilijoita ja urheilujoukkueita, seuroja, koululuokkia, koulutusryhmiä, opiskelijoita, leirikoululaisia, vanhusten kuntoutusryhmiä sekä muita vapaa-ajan lomailijoita.

”Pajulahden liikuntakeskuksen Kanrestan ravintola on mielenkiintoinen ja hyvin ainutlaatuinen kohde, verrattuna tyypillisimpiin asiakkaisiimme. Tavoitamme Foodduckin tunnettavuuden kannalta varsin laajan asiakaskunnan, mikä on todella hienoa.”
Timo Sorsavirta
CEO, Foodduck Oy

”Sellaisten ravintoloiden, joissa on isot asiakasmäärät kannattaa hankkia leviteannostelija. Jos käytössä on Maitonovo, on myös erittäin suositeltavaa käyttää leviteannostelijaa. Itse mietin ensin, lisääkö laitteen vuokra kulujamme, mutta ainakin meillä tämä on ollut kannattavaa ja levitehukka on pienentynyt. Ja mikä parasta, ruokailut sujuvat paljon jouhevammin!” Kanrestan keittiöpäällikkö Sauli päättää.