FOODDUCK® auttaa kiireen keskellä Pajulahden liikuntakeskuksessa
Pajulahden liikuntakeskuksen leipäpöytä pysyy siistinä FOODDUCK®-leviteannostelijan ansiosta. Ekologisuus, hygienia ja helppous ovat osoittautuneet kullanarvoisiksi kiireen keskellä, kun asiakasmäärät vaihtelevat sadoista jopa tuhansiin päivittäin. Kanrestan keittiöpäällikkö Sauli Sillanmäen mukaan ratkaisu on paitsi toimiva, myös taloudellisesti kannattava.
Pajulahden liikuntakeskuksen Kanrestan ravintola on ollut Foodduckin asiakkaana jo useita vuosia. Kiinnostus leviteannostelijoihin heräsi, kun Foodduck tuli keittiöpäällikkö Sauli Sillanmäkeä vastaan useilla eri keittiöalan messuilla. Lue alta liikuntakeskuksen käyttökokemuksista.
Merkittäviä parannuksia
Kanrestan ravintola Pajulahdessa otti FOODDUCK® mobile -leviteannostelijan käyttöön marraskuussa 2018. Siitä lähtien laite on saanut kiitosta ekologisuudesta ja hygieenisyydestä, joita sen käyttö on lisännyt merkittävästi. Ruuhka leipäpöydän ympärillä on helpottunut, ja levitehukka sekä muovijäte ovat vähentyneet.
”Asiakkaat liikkuvat nopeammin linjastolta pöytään, kun levitteen tarjoilu ei enää ruuhkauta leipäpistettä. Tästä on ollut iso apu meille, koska asiakasmäärämme ovat aika suuria. Myös hävikki on pienentynyt – ei tietenkään kokonaan hävinnyt, mikä on normaalia.” Sauli Sillanmäki, Keittiöpäällikkö, Kanresta Oy
Asiakkaat ovat olleet aidosti kiinnostuneita laitteesta ja sen alkuperästä. Monille on tullut yllätyksenä se, että kyseessä on suomalainen, kotimaassa valmistettu kekseliäs innovaatio, jolle on myönnetty Avainlippu-merkki. Lisäksi leviteannostelijan avulla asiakastyytyväisyys leipäpöydässä on parantunut, ja erityisesti lapset ja nuoret ovat tykänneet FOODDUCK® -laitteesta. Erikoisruokavaliota noudattavien asiakkaiden palvelu on myös helpottunut:
”Olemme voineet jättää erikoisruokavalioiden margariinin pois, koska leviteannostelijan margariini sopii myös heille.”, Sauli kertoo.
Pienoisten haasteiden kautta voittoon
Kokemukset leviteannostelijasta ovat kaiken kaikkiaan hyviä, lukuun ottamatta loppuvuoden 2018 haasteita, jolloin levitepussit olivat ajoittain heikompilaatuisia ja levitteen toimitusajoissa oli ylimääräistä viivettä.
Enää pakkausten heikkoutta tarvitse pelätä, sillä käytössä olevat pakkaukset ovat nyt materiaaleiltaan kestäviä – kiitos Foodduckin kehitystyön. Levitteiden toimitusaika on myös lyhentynyt: tilauksen saa 1–3 päivässä. Alun haasteiden jälkeen keittiöhenkilökunta on ollut erittäin tyytyväinen laitteeseen, sillä siitä on ollut heille valtava apu kiireen keskellä.
Koronapandemia keväällä 2020 muutti keittiöhenkilökunnan toimintaa, ja keittiössä noudatettiin tarkasti annettuja ohjeistuksia. Myös perushygieniatasoa nostettiin asiakkaiden terveyteen ja liiketoimintaan liittyvien riskien vähentämiseksi. Kanresta halusi viestiä asiakkailleen, että ravintolassa oli turvallista syödä myös poikkeusoloissa.
Vaihteleva asiakaskunta virallisessa Olympiaurheilun valmennuskeskuksessa
Pajulahden liikuntakeskus ja Kanrestan ravintola ovat auki vuoden jokaisena päivänä. FOODDUCK®-annostelija tarjoilee levitettä leivälle varsin vaihtelevalle asiakaskunnalle. Yhtenä päivänä ruokailijoita saattaa olla 150, toisena 1500 riippuen sesongista, tapahtumista ja ennakkovarauksista.
Päivittäisten ruokailijamäärien huima vaihtelu tuo haastetta keittiöhenkilökunnan työhön. Ruokailemassa käy esimerkiksi urheilijoita ja urheilujoukkueita, seuroja, koululuokkia, koulutusryhmiä, opiskelijoita, leirikoululaisia, vanhusten kuntoutusryhmiä sekä muita vapaa-ajan lomailijoita.
”Pajulahden liikuntakeskuksen Kanrestan ravintola on mielenkiintoinen ja hyvin ainutlaatuinen kohde, verrattuna tyypillisimpiin asiakkaisiimme. Tavoitamme Foodduckin tunnettavuuden kannalta varsin laajan asiakaskunnan, mikä on todella hienoa.” Timo Sorsavirta, CEO, Foodduck Oy
”Sellaisten ravintoloiden, joissa on isot asiakasmäärät kannattaa hankkia leviteannostelija. Jos käytössä on Maitonovo, on myös erittäin suositeltavaa käyttää leviteannostelijaa. Itse mietin ensin, lisääkö laitteen vuokra kulujamme, mutta ainakin meillä tämä on ollut kannattavaa ja levitehukka on pienentynyt. Ja mikä parasta, ruokailut sujuvat paljon jouhevammin!” Kanrestan keittiöpäällikkö Sauli päättää.