LEHDISTÖTIEDOTE

Foodduck Oy on voittanut arvostetun Tuottava Idea –kilpailun alueellisen sarjan

Foodduck Oy on leviteannostelijainnovaatiollaan voittanut Tuottava Idea –kilpailun A-alueen eli eteläisimmän Suomen yrityssarjan ja etenee valtakunnallisen finaaliin. Suomen Nuor-kauppakamarit ry:n järjestämän perinteikkään kilpailun alueellinen voittaja julkistettiin tänään Turussa pidetyssä palkintojenjakotilaisuudessa.

Tuottava Idea –kilpailun avulla edistetään innovatiivisuutta ja etsitään uusia, tuottavia ideoita. Vuodesta 1977 järjestetty kilpailu on onnistunut nostamaan esiin tulevaisuuden menestyjiä. Viime vuoden voittajan Ponsse Oyj:n Scorpion-harvesterin lisäksi valtakunnallisia voittajia ovat olleet esimerkiksi Polar Electro Oy ja Genelec Oy.

”Voitto on upea tunnustus, ja arvostamme sitä suuresti. Se on myös omalle henkilökunnalle, alihankkijoille ja yhteistyökumppaneille osoitus siitä, että asiat etenevät oikeaan suuntaan. On hienoa huomata, miten tuomaristo on nostanut esiin innovaatiomme etuja ja mahdollisuuksia monesta kulmasta. FOODDUCK®–leviteannostelija on kokonaisvaltainen ja aiemmin markkinoilta puuttunut ratkaisu, jolla pystymme tuomaan kestävän kehityksen mukaisen vaihtoehdon levitteiden tarjoiluun”, kertoo Foodduck Oy:n toimitusjohtaja Timo Sorsavirta.

Kisan raati arvioi FOODDUCK-leviteannostelijaa näin: ”Ideassa on monta hyvää asiaa. Hygienian paraneminen ja jätteiden määrän väheneminen toivat yhteiskunnallista lisäarvoa. Itse idea oli uniikki, ja sillä on hyvät kansainvälistymisen edellytykset. Aloituskynnys laitteen käyttäjälle on pieni, ja kustannussäästöt ovat huomattavat. Idealla on paljon potentiaalisia käyttäjiä ja hyvät kasvunäkymät. Idea ei tuo hyötyä pelkästään laitteen myyjälle, vaan myös loppukäyttäjälle sekä ravintolapalvelun tuottajalle. Tuote ja sen tuomat hyödyt on ymmärretty ja tuotu esiin erinomaisesti”.

Tuottava Idea –kilpailussa palkitaan parhaat ideat Yritys-, Yhteiskunta- ja Palveluliiketoimintasarjoissa. Suomi on jaettu neljään alueeseen, joista kustakin voittajat ja kunniamaininnan saaneet ideat jatkavat kansalliseen finaaliin. Kaikkiaan kilpailuun osallistui tänä vuonna 50 ideaa, joista 23 tuli Foodduck Oy:n voittamalta A-alueelta. Valtakunnallinen palkintojenjakotilaisuus pidetään Finlandia-talolla 26.11.2015.

Kilpailuun voi osallistua mikä tahansa tuotteeseen, palveluun, tuotantomenetelmään, liikeideaan tai muuhun yritystoimintaa edistävään toimenpiteeseen liittyvä idea. Arviointikriteereinä käytetään hankkeen uutuutta, hankkeen innovatiivisuutta, idean toteuttamista/käyttöönottoa tuottavaan käyttöön, kestävän kehityksen huomioimista sekä hankkeen tulevaisuuden kilpailukykyä ja menestysmahdollisuuksia niin kotimaassa kuin ulkomailla. Kilpailun suojelijana 2015 toimii Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Jussi Järventaus. Kilpailun yhteistyökumppaneita ovat Keskuskauppakamari, Grano Oy, Suomalaisen Työn Liitto, Teollisuussijoitus, Craftoworks Oy, FiBAN, Suomen Yrittäjät ja Yritys-Suomi.

Lisätiedot:
Timo Sorsavirta, CEO
Foodduck Oy
P. 050 414 0004
timo.sorsavirta@foodduck.fi

Foodduck
Foodduck Oy on suomalainen vuonna 2012 perustettu yritys. Foodduck Oy on edelläkävijä ravintoloiden asiakaspalvelu-tiloissa ja ammattikeittiöissä käytettävien rasvojen, tuorejuustojen ja muiden levitteiden automaattisissa annosteluratkai-suissa. FOODDUCK- leviteannostelija on ainoa laatuaan maailmassa, ja tuotteelle sekä järjestelmälle on haettu kansainvälistä patenttisuojaa. Visiomme mukaan FOODDUCK on tulevaisuudessa niin ravintolalle kuin ruokailijoille merkki vastuullisesta ja ekologisesta leipäpöydästä.